Sötétben világító növényeivel nyert növényinnovációs kategóriadíjat Kun Richárd feltaláló a 6. Sanghaji Nemzetközi Technológiai Kiállításon Kínában. A Valor Hungariae Zrt. cég közleményében azt írta, a flAVATAR elnevezésű találmány egy olyan, száz százalékban növényi alapú anyag, amellyel ha külsőleg kezelik a vágott virágokat és cserepes növényeket, akkor azok fénylenek a sötétben.
Kun Richárd feltaláló cége, a Floreande Kft. által gyártott, védjegyoltalom alatt álló találmányával kezelt növények a feltöltődés után azonnal sötétbe helyezve – a töltöttség erejétől függően – akár harminc percen keresztül zöld, kétféle kék, piros és fehér színekben fénylenek, illetve fluoreszkálnak. Ha gyengül a növény fénye, akkor napon, lámpa alatt vagy mobillal újra “feltölthetőek”, így újra világítani fognak. Feltöltés hiányában a látható fény átalakul halványabb tejfehér irányfénnyé, amelyet akár négy-öt órán keresztül is látni lehet – olvasható a társaság közleményében.
A flAVATAR által használt fejlesztés minden része génmanipulációtól mentes, a növények kezelésére használt anyagok a természeti környezetre, emberre és állatra egyaránt veszélytelenek – írja a flAVATAR a honlapjukon, ahol többek között lista található arról is, hol lehet a világító termékeket beszerezni országszerte.
A flAVATARok az élővirágok tulajdonságaival rendelkeznek, ennek alapján kell kezelni mind a vágott virágot, mind a cserepes növényt. A találmány a magyar állami tulajdonú Valor Hungariae Zrt. és partnere, a kínai Morgan Star Group közös szervezésében jutott ki a kiállításra.
Nem először nyert díjat, 2016-ban Magyar Termék Nagydíjat kaptak, tavaly pedig A’ Design Award elismeréssel is gazdagodott a flAVATAR, akkor a Lighting Design kategória bronzdíját kapta meg. A viaFlora csoport azt reméli, hogy 2020-ra átlépik az évi egymillió darab értékesítését. Céljuk, hogy az elkövetkező esztendőkben a világ számos pontján, Amerikától a Közel-Keletig mindenhol sikerrel bevezessék ezt a szabadalommal védett hazai innovációt.
Forrás: MTI/flavatar.hu
Kiemelt kép: Facebook