Az Iceland nevű brit diszkont szupermarketlánc a Greenpeace-szel karöltve megható karácsonyi reklámmal szerette volna mindenki tudtára adni, hogy saját márkás termékeinél felhagy a pálmaolaj használatával. A videóban egy orangután kölyök meséli el egy kislánynak, hogy a kipusztulás fenyegeti őket, mert az emberek az élőhelyüket megsemmisítik a pálmaolaj-igények kielégítése miatt.
A pálmaolaj- termelés fokozása miatt mai napig esőerdőket irtanak ki, és ez jelentősen hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátásához, illetve sok növény- és állatfaj kihalásához. Mindemellett ahová egyszer olajpálma-ültetvény kerül, ott nagyon sokáig nem nő újra erdő, az olajpálma a gyökereiben ugyanis olyan gátlóanyagot termel, ami kiöl minden más növényt, ráadásul évtizedekig a talajban marad.
A reklámfilmet viszont politikai kampányolásnak címkézte meg a Clearcast nevű ellenőrző szervezet, és azonnal betiltották. Az internetnek hála azonban mára már több millióan megosztották, és világszerte nagy sikert aratott.
Forrás: Guardian