A felújítási munkálatok közben elő-elő fordul, hogy az ember megnézne valamit az interneten, mondjuk pontosan mekkora egy lap, vagy milyen gyártótól kevernek színt, mennyi a kiadóssága, vagy a doboz vagy a négyzetméter ára annyi amennyi, és egy doboz hány négyzetméter. Megannyi izgalmas kérdés.

És hát az építőiparban fellelhető weboldalak hogyismondjam, sokfélék. Van az a szint, amikor a katalógus van fent bedigitalizálva, de véletlenül se kereshető módon, sima képként, ami mondjuk egy lakberendezőnek izgis, meg a látványtervben jól mutat, de gyakorlati haszna nemigen van. Maximum azt tudom meg belőle, ha 200 négyzetméteres lenne a nappalim, és olyan szögben sütne be az ablakon a nap, hogy ahhoz a sarkkörön kellene élnem, és mindeközben mediterrán növényzetet látok, ez lássuk be, nem túl életszerű, és nem is hasznos. Aztán van a szabadszöveges – ezek általában kisebb cégek -, ahol megtudhatjuk, hogy a konkurencia miért veszélyes, és miért az övék az egyetlen igaz út. Ez eleve nem szimpi, az ilyen mestereket se szeretem, akik a korábbiakat becsmérlik. Ez a mindentjobbantudás egyeteme.

Vannak az elhallgatók, akik lapra szerelten terítik az infót, amit csak a kivitelező szakember ért meg, de legalábbis építész diploma kell hozzá. Apró darabokból kell összevadászni a szükséges mindent, és azzal próbálnak meg kitűnni, hogy az átlagember számára érthetetlen nyelvezettel is hangsúlyozzák a szellemi felsőbbrendűségüket. Itt mi, egyszerű halandók csak cipőpucolók lehetünk, már az árajánlatkérő fórumon is olyanokat kérdeznek, amit szerintem tízből kilenc ember nem tud: olvadó hó, mint gyakori falazat? Kedves, hogy gondolnak az iglu-tulajdonosokra. Vagy a rövidítések, és az alapvetésnek tekintett dolgok, amiből az égvilágon semmi, de semmi nem derül ki. Közérthető példa: a másik kedvencem egyben, hogy felfuttatjuk az élesztőt. Honnan hova ugye, attól függ. Na ahogy utálom, hogy a szakácskönyv csak úgy felfuttatja, meg behabar, meg kicsit karamellizál, itt se értek sok mindent.

Valószínűleg ez nem csak nekem okozott gondot, hanem a marketingosztályok kutatási részlegén is valaki, valamikor akarhatott infót a netről, mert egy kvalitatív kutatás keretében kiderítették, milyen az optimális építőanyagos weboldal. Melyik vásárlói réteget mi motiválja, milyen infó érdekli a tervezőt, a kivitelezőt, meg a barkácsolót? Eszerint szegmentálták a tartalmat. Boldogabb világ lesz, ha mindenkinek olyan weboldala lesz, mint az https://www.ytong.hu/.



Címkék: