December 6-án dől el, hogy a Csarna-völgy továbbra is hazánk legnagyobb háborítatlan erdeje marad, vagy építkezési terület lesz – derült ki a WWF Magyarország honlapjáról. A Duna-kanyar turisztikai fejlesztésének részeként ugyanis kisvasút épülhet a Csarna-völgy aljában.

Jelenleg egy régi, az ötvenes években magára hagyott erdészeti kisvasút maradványai kísérik a patak árterét, de a rendszeres áradásokkal a víz ismét átalakította a terepet, és a természet újra birtokba vette a völgyet, így a hátramaradt romok már csak emlékeztetnek az ember jelenlétére. Ennek helyére azonban egy komoly műszaki megoldásokkal megépített turisztikai létesítmény kerülne, amely drasztikusan és visszafordíthatatlanul megváltoztatná a patak medrét és a mára kialakult vadonterületet – írják.

Kép forrása: Gálhidy László

 

A Börzsöny öt meglévő kisvasútja, köztük a Kemencétől a Csarna-völgy bejáratáig tartó szakasz több mint 30 km hosszan biztosítja a vonatozás élményét. A fokozottan védett, gyalogosan látogatható területen tervezett alig több mint 3 kilométeres új pályarész nem hozna újszerű turisztikai élményt, a beavatkozás azonban helyreállíthatatlan károkat okozna a vadonterület törékeny ökoszisztémájának működésében.

„A Csarna-völgy vadonja állami erdő, ezért mindannyiunké, amelyet most is bejárhatunk gyalogosan. Ha a völgyben építkezünk, akkor éppen azok az értékek fognak elveszni, ami miatt a völgy jelenleg ilyen különleges” – mondta Gálhidy László, a WWF Magyarország Erdővédelmi programjának vezetője.

A WWF Magyarország a Csarna-völgy megmentése érdekében petíciót indított, ami ide kattintva érhető el.

 

Forrás: WWF

Kép forrása: WWF/Gálhidy László



Címkék: