Talajtól a tányérig címmel a biogazdálkodás és bioélelmiszer-fogyasztás népszerűsítését célzó online kampányt indít az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi). Az öt hónapon át tartó online kampány célja, hogy hitelesen, szakmai alapokon, ugyanakkor érthetően mutassa be a hazai fenntartható élelmiszer-termelést, megszólítva a biogazdákat és rávilágítva az ökológiai kutatás fontosságára – olvasható az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet oldalán.

A szervezők ennek keretében szeretnék a biológiai sokszínűséget mindenki számára megtapasztalhatóvá tenni, ezért kitalálták a „Fogadj örökbe egy tájfajta paradicsom-palántát” projektet. A felhívásra több mint ezer palántát rendeltek a résztvevők, melyeket otthon gondozzák májustól, a Talajtól a tányérig kampány mindenféle tippekkel segít a megvalósításban.

Kép forrása: Pixabay

 

A kampány során áprilisban az ökológiai méhészet, májusban a szőlészet, júniusban a szántóföldi biogazdálkodás került terítékre, bemutatva a hazai biokutatás gyakorlati hasznosítását, és nem utolsó sorban a kutatásban résztvevő biotermelőket. Júliusban a biokertészet témakörével és a Nagy Lecsó rendezvénnyel zárul az esemény, melynek pontos részleteiről ide kattintva lehet tájékozódni.

Kiemelt kép forrása: Pixabay



Címkék: