A kávé és az öko kapcsolata sokrétű: kávékapszulákból készülhet ékszer, a zaccból testradír, tudatosabbak a reggeli feketét repohárban kérhetik az ökotudatos kávézókban… De mi a helyzet a kávé zacskójával? Győrbíró Csengének erre is van egy zöld, és ráadásul hipertrendi megoldása.

Bobák Szilvia interjúja a Marie Claire online magazinból.

Mióta foglalkozol divattal?

A MOME textil tanszékének hallgatója vagyok jelenleg, de elég hamar, már a gimnáziumi éveim alatt körvonalazódott, hogy textilekkel, matériákkal szeretnék foglalkozni. A textillel, szabott formákkal, színekkel úgy érzem, térben festhetek. A Coffewearnél is nagyon fontos szempontom, hogy a darabok különlegesek legyenek: megismételhetetlen formákkal és össze nem illő színkombinációkkal.

Mindig egyértelmű volt számodra, hogy az öko vonal fog dominálni a termékeidben?

Legkorábbi emlékem ezzel kapcsolatban az, amikor rátaláltam az  első Freitag táskámra egy erdélyi ócskapiacon. Ez 7 évvel ezelőtt volt. Ekkor nagy újdonság volt számomra az egész filozófia, amit a márka képvisel, bár nyugaton már a 90-es években megjelentek az újrahasznosított anyagokból készült darabok.

Az ezt követő években minden impulzus és kísérletezés arra irányított, hogy mostanra teljesen az öko vonal legyen az, melyet a sajátomnak érzek. Ezen kívül valamiféle kedves családi vonás is mindennek a megjavítása, megmentése. Ezalatt a legkülönbözőbb kreatív módokat értem, hiszen csak az az értéktelen szemét, amit mi annak definiálunk.

Mi a Coffewear koncepciója?

A Coffewear márka koncepciója, hogy tartós, egyedi, újrahasznosított, vicces kiegészítőkkel hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a környezetvédelem rengeteg módon megközelíthető. Például olyan meglepő módon is, hogy vidámságot csempészhetnek élénk színeikkel a mindennapjainkba. A koncepció része, hogy az újra felhasznált anyag, (azaz a használt kávészacskó) határozza meg a termékek alapformáját, így lesz mindegyik darab teljesen különböző és egyedi.

Tényleg egyedi (fotó: Marie Claire)

Mi a cél?

A márka jelenlegi célja, hogy az újrahasznosított kávészacskókból készült termékek megismerésével bátorítson mindenkit arra, hogy bizony annak is van értelme, ha mint egyének teszünk apró lépéseket a környezetért, – például megmenthetünk egy kávészacskót, mely utána pénztárcaként születik újjá. Egyéni célom a márkával kapcsolatban még, hogy a meginduló bővülés ellenére is az egyediségen, frissességen és a limitált darabokon maradjon a hangsúly. És ne forduljon át a minőség-mennyiség egyensúlya sem.

Hogyan zajlik konkrétan a munkafolyamat, míg a kávészacskókból táska lesz?

A termékek alapanyagát egyenként átválogatott, és tisztított kávészacskók képezik, melyek azért értékesek számomra, mert az alapjuk alumínium és műanyag ötvözet, mely körülbelül elpusztíthatatlan. Ez előnyt jelent az újrafelhasználásnál, hiszen így igazán tartós darabok készülhetnek. De ipari újrahasznosításukra még nem született megoldás…

A kávészacskók előnye, hogy rendkívül erős és strapabíró anyagból készülnek, emellett vízhatlanok, és könnyen formára hajtogathatók, tehát összevarrásnál sincs nehéz dolgom. Érdekesség egyébként, hogy a kávéillat még a használat közben is hónapokig érezhető egy pénztárcán.

Érezni rajta a kávé illatát

Külön előny, hogy van matt, fényes-színes printelt és homogén ezüstösen csillogó oldala is a zacskóknak. Emlékszem, az első darabok elkészülésénél még nem volt akkora divat az ezüstös, hologramos csillogás, de a későbbiekben a bestsellerek a kifordítottan megvarrt, trendi ezüstszínű darabok lettek.

A kávészacskókon kívül használok még szabászati hulladékot, újrahasznosított zipzárakat és mágneseket a végleges darabok elkészítéséhez.

Olvasd tovább az interjút a Marie Claire oldalán itt, hogy megtudd, hogy alakul manapság a divatipar ökotudatossága, de arra is fény derül, hol kaphatók a Coffewear termékek.



Címkék: