Voltál már úgy, hogy egy fárasztó munkanap után, elmentél az oviba a gyerekért, majd hazafelé megálltatok bevásárolni, amit a gyerek fejhangon végigvisított, mondván, hogy ő most azonnal éhes, nem amikor majd otthon vacsi lesz.
Kotorászol a táskádban egy kis keksz után, a kezébe nyomod, hogy nyerj öt percet, hogy lekapkodd a polcról a vacsorához valót. Majd látod, ahogy a biztonsági őr szigorúan méreget, hogy vajon honnan van az a keksz. Hiszen mint tudjuk, a szupermarketben szigorúan tilos bármilyen terméket fizetés előtt felbontani vagy fogyasztani.
Nagy valószínűséggel a nagy-britanniai Tesco vezetőségének női tagjai (de lehet, hogy egy gyakorló apuka) is jártak már így, ugyanis tavaly tavasszal előállt a szigetországi kereskedelmi lánc, azzal a kétség kívül fantasztikus ötlettel, hogy ingyen gyümölccsel várják a boltban a gyerekeket.
Zseniális! Minden szempontból. Egyrészt a gyerek nem hal éhen, mert őszintén mondom, pont úgy szoktak tenni, mintha az életük múlna azon a kiflivégen, amit az anyukák tűzoltásként a kezükbe nyomnak, az egyébként láthatóan jól táplált, az éhaláltól fényévekre lévő csemetéjüknek. Másrészt anya nyugodtan tud vásárolni, és nem érzi, hogy bolti tolvajnak nézik. És mindeközben a kicsik valami egészségeset esznek.
Olyannyira nagy sikere volt az elmúlt egy évben az „Ingyen Gyümölcs a Gyerekeknek” kezdeményezésnek, hogy több mint 20 millió darab gyümölcsöt fogyasztottak el a bevásárlások alatt a gyerekek, Nagy-Britannia szerte.
Mára már 800 brit üzlet csatlakozott, a 2016 tavaszán indított akcióhoz, mely során eddig hat és félmillió almát, nyolc millió banánt, valamint öt és fél millió narancsot majszoltak el bevásárlást intéző szülők gyerekei.
Az áruházlánc célja, hogy megkönnyítse a bevásárlást és népszerűsítse a kicsik körében az egészséges táplálkozást. Természetesen ez egy remekbe szabott marketing fogás, hiszen ha nem hisztizik a gyerek, akkor a szülőnek is több ideje jut vásárolni, így persze több mindent vesz és többet is költ.
De szerintem ez semmit nem vesz el a pozitív üzenetből. Sokkal szimpatikusabb, hogy így teremtik meg a lehetőséget, hogy a vásárló többet költsön náluk, mint mikor pont a gyerek szemmagasságába pakolják az össze édességet, chipset és egyéb vackot a polcokon, hogy észrevegye és kikönyörögje magának.
Az angol szülők körében készített felmérés alapján, az akció pozitív hatással van a gyerekeik gyümölcsfogyasztási szokásaira. Számukra pedig könnyebbé vált így a vásárlás, ezáltal nagy mértékben nőtt körükben az áruházlánc iránti bizalom.
A brit példát követve az Egyesült Államokban és Ausztráliában is tartottak már, ilyen ingyen gyümölcs akciókat. Reméljük, hogy hozzánk is mihamarabb eljut ez a kampány. Biztos vagyok benne, hogy a magyar szülők is igen nagyra értékelnék az ötletet.
borítókép: tescoplc.com