Egy éven át vizsgálták a magyar háztartások költéseit, amiből kiderült, hogy kevesebb gyümölcsöt veszünkmint tavaly, és azt leginkább hipermarketekben tesszük. A Gfk vásárlástrend felmérése azt mutatja, hogy 2017 és 2018 áprilisa között, átlagosan 48 alkalommal került friss gyümölcs a hazai vásárlók kosarába,egy alkalommal átlagosan 1.8 kg.

A háztartások költései alapján a frissgyümölcs-fajták közül a magyarok kedvence a dinnye, az alma és a banán, ezekre költöttünk a legtöbbet, és ezeket követi a barack, narancs, mandarin, citrom, szőlő, körte és az eper.

A háztartásonként megvásárolt gyümölcs évi mennyiség 4 százalékkal csökkent, a korábbihoz képest, ezzel egyidőben az árak 6 százalékkal emelkedtek. Tehát ugyanannyit költünk gyümölcsre, csak sajnos azért kevesebbet kapunk belőle.

(kép: pixabay)

Egy kilogramm gyümölcs a 2018 áprilisáig tartó 12 havi időszakban átlagosan 347 forintért volt elérhető, az előző év azonos időszaka során pedig 327 forintért.

A Gfk felméréséből az is jól látszik, hogy legtöbben hipermarketekben és diszkontokban veszik a gyümölcsöket, és nem bajlódnak a piacra járással. Aminek az a nagy hátránya, hogy így kevesebb hazai,  és kistermelői termékkel találkozhatnak.

2016 2017
Hipermarket 21,3 21,6
Szupermarket 16,5 15,9
Diszkont 20,5 23,2
Piac 15,2 14,4
Zöldség-gyümölcs bolt 10 8,9
Egyéb 16,5 15,9

(forrás: Agrotrend/Gfk)

(kiemelt kép: pixabay)



Címkék: